Stageweek 03

28 Feb

Deze week stond in het teken van bezig gaan met de analyse voor mijn eigen opdracht. Ik wou hierbij verschillende bedrijven analyseren die op Gameship lijken. Helaas heb ik nog maar 1 bedrijf geanalyseerd en dat was Gameship zelf. Aangezien ik de huidige Gameship site ook zou updaten is dit alsnog erg handig geweest. Wel baal ik er van dat ik nog niet zo ver ben met de analyse. Wel ben ik erg blij met het feit dat ik ook nog allemaal extra kleinere opdrachten heb kunnen doen.

Voor Gameship heb ik nog enkele renders en textures gemaakt van de I-Dome. Hierbij heb ik een bestand ontvangen van mijn stagebegeleider waar een texture op moest. Helaas was het bestand te high-poly waardoor ik zelf een nieuw model moest maken. Zelf had ik nog nooit gewerkt met textures en heb hiervoor UV-Layout gebruik wat een verrassend simpel programma was.

Ik heb verschillende renders gemaakt en heb hier ook een tijdje mee aan het prutsen geweest aangezien niemand echt goed verstand had van renderen. Ik heb gebruik gemaakt van mental-ray in Maya en heb hier verschillende settings getest voor een goed resultaat. Uiteindelijk heb ik ook nog een tweede versie gemaakt met een complete Friese vlag op de dome:

 

Ook was er een Twitter debat op Gameship waar mensen konden binnen lopen en twitteren. Helaas was dit in Gameship zelf niet zo’n groot succes aangezien wij (de stage lopers) de ruimte moesten vullen zodat mercuries tv een shot kon krijgen van veel mensen. Overigens was het wel leuk om te zien hoe het Twitter debat in zijn werk ging. En hebben we als groep ook nog geprobeerd mee deel te nemen. Alleen werkte dit om een onbekende reden niet.

Het belangrijkste voor mij deze week was toch wel de brainstorm sessie met de complete groep. Aangezien ik zelf allemaal ideeën had wat er op de site moest komen. Moest dit ook met de groep gedeeld worden. Hierbij hebben we nieuwe ideeën bedacht welke richting Gameship uit zou kunnen gaan en die aansluiten bij onze stage. Daarnaast wat er op de site moest komen en hoe de site zich zou kunnen presenteren. Daarnaast hebben we nog even na gedacht over Captain-Gameship, wat inmiddels een cult-held is onder ons stage lopers.

Planning van deze week is het uitwerken wat op de huidige Gameship staat. Nieuwe projecten toevoegen en het weer actueel krijgen. Daarnaast hebben we vrijdag een brainstorm sessie met de stagebegeleider en de directeur van Gameship. Op die dag zal ik ook beter beeld krijgen welke richting ik uit ga met mijn stageopdracht. Waarschijnlijk heeft deze brainstorm sessie veel invloed op mijn stageopdracht.

– Lars

Geef een reactie

