Stageweek 02

21 Feb

Deze week heeft voor mij veel opheldering gegeven. Hierbij heb ik eindelijk een stageopdracht gekregen om mee bezig te gaan indien ik geen andere kleinere opdrachten heb.

Het bedenken en ontwerpen van een portfolio site voor Gameship. Zelf bekijken welke content erin moet komen en hoe de site er uit gaat zien. De site moet wel op een manier overeenkomen met de huidige Gameship site. Daarnaast het bedenken van welke functies de site zal hebben op basis van een onderzoek. Belangrijk is wel dat de content op een makkelijke manier is te vernieuwen. Zodat de site makkelijk is te updaten.

Voor deze opdracht ga ik werken met Fireworks, Photoshop en Illustrator en zal ik me voornamelijk bezighouden met het design gedeelte. Om te beginnen ga ik eerst een concurrentie analyse maken waar ik deze week een opzet voor gemaakt heb. Hierin ga ik kijken naar verschillende bedrijven hoe hun portfolio site eruit ziet. En kijken wat ze allemaal gemeen hebben of wat uniek is aan die site.

Verder ben ik zelf nog bezig geweest met een uitgebreide Fireworks tutorial om te kijken wat het programma te bieden heeft. En kijken wat ik op het moment met mijn huidige kennis met het programma kan bereiken. Doormiddel van de tutorial heb ik nieuwe dingen geleerd

Naast dat ik eindelijk een stageopdracht heb, ben ik ook bezig geweest met een spraysheet. Dit voor de i-dome, Fryslân Marketing en Gameship zelf. Deze zullen gebruikt worden om graffiti op bepaalde objecten te spuiten. Een sample:

Verder heb ik nog gewerkt aan ondertiteling van een product van theFactor.e in Leeuwarden. En heb ik mee geholpen met Kinect om 3D beelden te scannen en het mocappen van beelden in motion-builder. Hier één van de beelden:

Planning van de komende week is het verder gaan met de analyse. En kijken of er nog meer dingen op mijn pad komen waar ik aan mee ga werken. Waarschijnlijk soms even bezig met de Kinect. En aanstaande vrijdag helpen met het twitterdebat in gameship.

– Lars

Eén reactie to “Stageweek 02”

  1. Mr WordPress februari 21, 2011 bij 10:28 am #

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

Geef een reactie

